Yerli Otomobil İçin Göreve Hazırız...

Yerli Otomobil için göreve hazırız..

 

Hurdacılıktan bugün dev bir otomobil endüstrisine hizmet veren bir kuruluş haline gelen Meydan Group, dünyada sayılı olan Kaporta Fabrikalarından birini memleketi Konya'ya kurdu. Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan, "Şehrime hizmet etmek için 24 saat yetmiyor. Bu fabrikayı aldıktan sonra Bursa'da da devam edebilirdik. Ama, Konya'mın gelişmeye, büyümeye, ülke hakkında söz sahibi olmasını istiyorum. Bu yüzden ekstra masraf yaparak fabrikayı Konya'ya taşıyarak bir ilke imza attım" dedi. Meydan, üretime her zaman sıcak baktığını da anımsatarak,"Üretim demek, istihdam demek.  Şimdi  yerli otomobil tekrar gündeme geldi. Konya bu anlamda önemli bir şehir. Her ne kadar dezavantajları da olsa, Yinde Konya ismi mutlaka tartışılmalı. Belki şu an limanlara ulaşmada zorluk çekiyoruz ama; Konya deprem bölgesinde değil. Otomobil fabrikası milyar dolarlar gerektiren bir tesis. Bunun göz ardı edilmemesi   gerekiyor. Ayrıca, Marmara bölgesi iyice sıkıştı. O bölgede nefes almak bile artık neredeyse imkansız hale geldi" dedi.

Konya Otomotiv Sektörü’nün en önemli firmalarından olan Meydan Group bir ilke imza atarak Konya’nın ilk ve tek kaporta ve aksamlarını üreten fabrikasını kurdu.

Konuya ilişkin olarak görüştüğümüz Meydan Group Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan, kurdukları kaporta ve aksamları fabrikasının Konya’da ilk ve tek olduğunu, Türkiye’de ise bu özelliklere sahip 7’nci tesis olduğunu söyledi.

Ömer Faruk Bey öncelikle kaporta ve aksamları üretmek adına bu yatırım kararını alma sürecinizi ve neden böyle bir yatırım yaptığınızı anlatır mısınız?

Meydan Group olarak yıllardır Konya’da Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü içerisinde faaliyet gösteriyoruz. Malumunuz Konya Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde ülkemizde önemli illerden biri. Konya’da otomotive dair üretilmeyen parça neredeyse yok, kaporta ve aksamları hariç. Bir aracın hangi parçasını üretirseniz üretin eğer ki kaporta ve kaporta aksamlarını üretmiyorsanız hep bir ayağınız eksik olur. Bu noktadan hareketle 2013 yılı sonunda Meydan Group bünyesinde Sevgili Metal Otomotiv Ltd. Şti.’yi kurarak kaporta ve aksamlarını üretmek için karar aldık ve yatırımlarımızı gerçekleştirerek 2014 yılının Eylül ayı itibariyle üretime start verdik.

Sevgili Metal Otomotiv Ltd. Şti. olarak üretimini gerçekleştirdiğiniz kaporta ve aksamları hakkında bilgi verir misiniz ve sadece yurt içine mi üretim yapıyorsunuz? Bu yatırımın Konya için önemi nedir?

Büsan Özel Organize Sanayi’nde bulunan tesisimizde tüm binek otomobillerin kaporta, çamurluk, panel, kapı, tavan ve diğer sac aksam ve parçalarını üretiyoruz.  Şu anda üretimini gerçekleştirdiğimiz kaporta ve kaporta aksamlarını yurt içi pazar yanında AB ülkelerine ve Rusya’ya ihraç ediyoruz. Bu yatırımımızın Konya için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki, az önce de ifade ettiğim gibi Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde Konya çok önemli bir il. Bizim yaptığımız kaporta ve kaporta aksamları yatırımı ile birlikte Konya Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde yeni bir alanın açıldığını söyleyebiliriz. Bu yeni alanın önümüzde ki süreçte Konya’da çok hızlı gelişeceğine inanıyorum. Bu çerçeveden bakıldığında bu yatırımımızın önemi çok daha iyi anlaşılacaktır.

Peki Ömer Faruk Bey, makine parkınız ve yatırım maliyetiniz hakkında bilgi verir misiniz?

Şu anda tesisimizde 750’şer ton kapasiteli 4 adet pres, 112 adet kalıp, 13 adet robot, CNC Lazer ve CNC Plazma Kesim makineleri, 6000 adet parça boyama kapasiteli Elektro Statik Boya Bölümü, Punto Kaynak Makineleri, Robotik Punto Kaynak makineleri, Otomatik Çekomastik Çekme Robotları ve çeşitli işlevsellikte daha bir çok makinemiz bulunuyor. Şu ana kadar bu tesisimize öz kaynaklarımız ile yaptığımız yatırım 8 Milyon TL’yi buldu. Önümüzde ki günlerde 2 Milyon TL’lik daha yatırım yapacağız.

Konya’da olmayan bir yatırımı gerçekleştirdiniz ve burada ürettiğiniz ürünler anlamında kalite standartları çok önemli. Bu konuda neler söylersiniz?

Evet sizin de ifade ettiğiniz gibi kalite standardı çok önemli. Bu noktadan hareketle TS 16949 Kalite Standart Belgesi için müracaatlarımızı yaptık. Ayrıca tüm ürünlerimiz için ürün bazlı kalite sertifikaları için TSE’ye müracaatlarımızı yaptık. Çünkü sigorta şirketleri nezdinde hasarlı araçlar için ürün bazlı kalite sertifikası çok önemli.

Yerli otomobil için neler söylersiniz?

Yukarda da bahsettim. Konya bu anlamda en avantajlı şehir. Tek eksiğimiz limana ulaşmak. O konuda da tam olmasa da gerekli çalışmalar yapılıyor. Otomobil için ne aranıyorsa Konya'da o mevcut. Konya sanayisi bu anlamda önemli bir yer tutuyor. Bugün dünyanın en ünlü marka otomobillerin bir çok parçaları Konya da üretilmektedir. Böyle bir gerçek var. Bu yüzden yerli otomobili yeri Konya olmalıdır. Biz de üzerimizde ne görev düşüyorsa seve seve yapmaya hazırız. Yeter ki Konya'mız kazansın, ülkemiz kazansın.